Vissza a tudástárhoz
Elvesztettem az állásomat
Munkavállalóknak
Álláskeresési járadék
Regisztráció álláskeresőként és az álláskeresési járadék
Annak, aki elvesztette az állását, érdemes azonnal álláskeresőként regisztrálnia.
- Ezt személyesen az állandó lakcímhez tartozó foglalkoztatási osztályon lehet megtenni. Területileg illetékes foglalkoztatási osztály keresése
- Elektronikusan is elvégezhető a regisztráció a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat elektronikus ügyintézési felületén.
A nyilvántartásba vett személy jogosulttá válik álláskeresési járadékra és TB ellátásra.
Álláskeresési járadékra jogosult, aki
- álláskereső, és
- az álláskeresővé válását megelőző három éven belül legalább 360 nap jogosultsági idővel rendelkezik, és
- munkát akar vállalni, de önálló álláskeresése nem vezetett eredményre, és számára az állami foglalkoztatási szerv sem tud megfelelő munkahelyet felajánlani.
Álláskeresési járadék megállapításához szükséges dokumentumok
- "TB kiskönyv"/OEP igazolvány a biztosítási jogviszonyról és az egészségbiztosítási ellátásokról (a munkáltató adja ki),
- bankszámlaszám, amennyiben rendelkezik vele és a folyósítást arra kéri,
- munkáltatói igazolás (egyszerűsített foglalkoztatás esetén),
- igazolólap az álláskeresési járadék és álláskeresési segély megállapításához, amelyet a munkáltató állít ki,
- igazolás a bírósági végzés alapján megállapított tartási kötelezettségről, amelyet a munkáltató állít ki,
- igazolás az aktuális évben levont és megfizetett nyugdíjjárulékról,
- adatlap a munkáltatótól (társas vállalkozástól) származó jövedelemről, az adó és adóelőleg levonásáról a munkaviszony (tagsági viszony) megszűnésekor, amelyet a munkáltató állít ki.
Álláskeresési járadék összege
- kalkulátor a támogatás mértékének megállapításához
- a járadék folyósításának leghosszabb időtartama 90 nap